Blommor, samtal och lunch – PerformIQ håller kontakten

Dela denna artikel i sociala medier

PerformIQ håller kontakten med kandidater efter att de rekryterats ut till företag. Vilket ger mervärde för både kandidat och rekryterare. Vi följde med rekryteringskonsulten Alva Grell på uppföljningslunch med utrekryterade säljaren Christoffer Svahn.
– Det är jättebra att den här kontakten finns, säger Christoffer Svahn.

Nervös, spänd, taggad, orolig. Första dagen på ett nytt jobb innebär ofta blandade känslor. För de som har fått jobb genom PerformIQ, blir dagen förhoppningsvis extra positiv med blombud. Därefter följer rekryteringskonsulten upp med telefonsamtal och sms. Efter några månader, när den nyanställde är varm i kläderna, bjuder rekryteringskonsulten på lunch.
– Det är jättebra att den här kontakten finns. Och första dagen, när blommorna kom… det var häftigt, säger Christoffer Svahn.

Och första dagen, när blommorna kom… det var häftigt

Alva Grell rekryteringskonsult på PerformIQs kontor i Göteborg, ser många fördelar med att hålla kontakten med sina rekryteringar.
– Kontakt och uppföljningsluncher ger mig möjlighet att se hur kandidaten trivs på sin arbetsplats och om jag gjorde rätt i min rekrytering. Sedan stärker kandidaterna vårt kontaktnät, bra folk tipsar om bra folk, säger Alva Grell.

Christoffer Svahn stortrivs på sitt nya jobb och har inte behövt någon stöttning av Alva, men uppskattar ändå möjligheten.
– Om något skulle ha gått fel, hade jag kunnat ringa Alva och det känns väldigt skönt att veta, säger Christoffer Svahn.

Det nya jobbet är Christoffers första inom sälj. Genom sin idrottsbakgrund, är han van att utmana sig själv och att ge allt för att lyckas.
– Jag skulle egentligen återuppta mina ekonomistudier, men såg annonsen och kände att det här måste jag söka. Jag vet att om jag vill ha resultat, så behöver jag göra en insats. När jag spelade fotboll under mina studier i USA, fick jag verkligen kämpa för att komma med i A-laget. Men jag lyckades. På samma sätt utmanas jag i mitt nya jobb.