Innesäljare/Kundservicemedarbetare till Momentum
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Motiveras du av att skapa långsiktiga kundrelationer och triggas av att göra affärer? Har du lätt för att ta egna initiativ och trivs i en social roll? Är du en lagspelare med ett stort affärsmannaskap som gillar att ge dina kunder en hög servicenivå? Momentum vill förstärka laget i Örnsköldsvik och nu har du möjlighet att komma till denna ansvarsfyllda tjänst!
TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE
Momentum söker en driven innesäljare. Rollen är bred och därför söker vi efter just dig som trivs med en flexibel och varierande arbetsvardag. Vi letar efter en framåt person som kan vara med och utveckla befintliga och nya affärs- och leverantörsrelationer. Detta kommer bland annat innebära att du arbetar med teknisk rådgivning kring Momentums produkter. Du arbetar med försäljning, ordermottagning, offerthantering och teknisk support. Du kommer arbeta nära utesäljarna och vara ett stöd till dem. Vidare kommer du vara behjälplig med kundservice i butiken och vara en resurs inom lagerhantering och in/ut leveranser av varor. Att leverera förstklassig service är en självklarhet för dig.
PERSONPROFIL
Vi söker dig som har teknisk och industriell erfarenhet och intresse. Du letar efter ett varierat arbete, där vi tror att du trivs med att koordinera flera arbetsuppgifter parallellt. Du vill få möjligheten att arbeta i ett framgångsrikt företag och i ett engagerat team. Dina vänner beskriver dig som driven och framåt. Vi söker dig som är organiserad, anpassningsbar och alltid sätter kunden i fokus. Som person är du initiativtagande och självgående. Du är social och har lätt för att samarbeta med andra.
Det är meriterande om du som söker har relevant branscherfarenhet som innefattar administration, service eller försäljning. Vi ser gärna att du har en bakgrund från industrin och/eller logistik och försäljning. Du har god social förmåga och trivs med att fokusera på relationsbyggande i dina arbetsprocesser. Du kommer att arbeta i ett sammansvetsat team, därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en lagspelare som är lyhörd mot din omgivning, har god förmåga att kommunicera samt har ett prestigelöst förhållningssätt gentemot dina arbetsuppgifter och kollegor. Du kommer att arbeta i en föränderlig miljö vilket ställer krav på att du är lösningsorienterad, har god förmåga att strukturera ditt arbete samt är initiativrik och nyfiken.
ÖVRIGT
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Örnsköldsvik
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41 eller camilla.aurell@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
OM MOMENTUM
Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter och tjänster till den svenska och norska industrin. Vår mission är ”Tillsammans för en hållbar industri”, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har 310 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen.
http://www.momentum-industrial.com/
Sökord: innesälj, kundservice, säljare, kundsupport, administration, ordermottagning, säljsupport, inköp, koordinator, inköpskoordinator, butik, lager
Kort om tjänsten
- Kontaktperson Camilla Aurell
- Kategori Kundservice
- Arbetsgivare Momentum
- Län Västernorrlands län
- Stad Örnsköldsvik
- Tidsomfattning Heltid
- Anställningsform Tillsvidareanställning
Har du frågor om den här tjänsten?
Vid frågor om den här tjänsten, kontakta Camilla Aurell.
Dela och tipsa ditt nätverk
Dela och tipsa ditt nätverk om den här tjänsten, klicka på en av knapparna för att dela annonsen på valt socialt nätverk.