Sourcing Inköpare till Momentum
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Momentum letar nu efter nästa stjärna till sitt inköpsteam! Här trivs du som brinner för ett tätt samarbete med leverantörer, är lösningsfokuserad och har lätt för siffror. Vill du också komma till en stabil och trygg arbetsplats med familjär atmosfär, då kan tjänsten som inköpare vara rätt tjänst för dig!
TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE
I rollen som inköpare hos Momentum kommer du ha ett heltäckande ansvar för det operativa inköpsarbetet. Du kommer att vara en viktig kugge i processen att alltid ha rätt produkt hemma i rätt tid. Din arbetsdag är både dynamisk och varierad.
Din arbetsdag består av kontakt med leverantörer, löpande beställningar, bevakning av order och inköpsanalyser. Som operativ inköpare kommer du ha kontakt med leverantörer både i Sverige och utomlands.
Som Sourcing inköpare hos Momentum kommer dina arbetsuppgifter innebära:
• Hantera beställningar, uppföljningar samt leverantörs- och kundkontakt
• Hantera offerter
• Sköta orderhandläggning och bekräftelser
• Identifiera nya och utveckla befintliga leverantörer
• Planera, följa upp och utvärdera nyckeltal samt rapporter
Momentum kännetecknas av att vara en stabil och trygg organisation som sätter individen och den personliga utvecklingen i fokus. Som inköpare på Momentums sourcingavdelning får du komma till ett team med hög kunskapsnivå och familjär stämning.
PERSONPROFIL
Vi tror att du som söker denna tjänst är handlingskraftig och trivs med ett högt arbetstempo. Du är en entreprenör med egen drivkraft, initiativförmåga och trivs med att ligga nära affären. Det viktigaste för oss är att du är tekniskt kunnig och har ett intresse för Momentums produkter. Du har erfarenhet av industri och/eller industrikomponenter samt ett starkt tekniskt intresse.
Du vill få möjligheten att komma till en tjänst där du får nytta av din noggranna och strukturerade sida. Erfarenhet av inköp är meriterande men inte nödvändig, då vi värderar din tekniska kompetens och erfarenhet inom industrin högre. Du har ett naturligt intresse för affärsutveckling samt att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer genom ett värdebaserat synsätt. Du har god förmåga att uppnå resultat genom bra planering, genomförande och uppföljning.
Vi tror att du är van att arbeta med många kontaktytor och trivs med att skapa långsiktiga relationer. Du har god datavana och behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
ÖVRIGT
Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Plats: Göteborg
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
OM MOMENTUM
Momentum Industrial AB är en marknadsledande distributör av industriella komponenter och tjänster till den svenska och norska industrin. Vår mission är ”Tillsammans för en hållbar industri”, vilket för oss innebär att vi finns till för att tillsammans med våra intressenter bidra till att skapa en hållbar industri ur ett socialt, miljömässigt och ekonomiskt perspektiv. Vi omsätter cirka 1,1 miljarder SEK och har 310 talangfulla medarbetare. Momentum Industrial AB ingår i Momentum Group-koncernen som är noterat på Stockholmsbörsen.
http://www.momentum-industrial.com/
Sökord: inköp, inköpare, operativt inköp, operativ inköpare, sourcing, sourcing manager, teknik, verkstad, industri.
Kort om tjänsten
- Kontaktperson Camilla Aurell
- Kategori Ekonomi
- Arbetsgivare Momentum
- Län Västra Götalands län
- Stad Göteborg
- Tidsomfattning Heltid
- Anställningsform Tillsvidareanställning
Har du frågor om den här tjänsten?
Vid frågor om den här tjänsten, kontakta Camilla Aurell.
Dela och tipsa ditt nätverk
Dela och tipsa ditt nätverk om den här tjänsten, klicka på en av knapparna för att dela annonsen på valt socialt nätverk.