Area Sales Manager till stort företag inom logistik och transport!
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en driven person med tidigare säljerfarenhet inom transport- och logistikbranschen? Vill du bli en del av ett flexibelt och växande företag inom livsmedelslogistik? Sök då tjänsten som Area Sales Manager redan idag!
Tjänsteerbjudande:
Som Area Sales Manager inom logistik och transport, arbetar du med en egen säljbudget och ansvarar för hela försäljningsprocessen gällande kundanpassande transport- och logistiklösningar främst i Sverige. Rollen som Area Sales Manager innebär även följande:
- Försäljning till nya och befintliga kunder
- Prospektera och bearbeta nya kunder via telefon samt utföra kundmöten
- Ta emot förfrågningar från kunder och utforma ekonomiskt effektiva transportlösningar utifrån kundernas önskemål
- Uppföljning och vidareutveckling av kundrelationer
- En plats i ledningsgruppen
Du erbjuds en spännande och dynamisk roll i ett stort internationellt företag på framfart. Rollen kommer ställa stora krav på personligt engagemang och du kommer att få möjlighet styra dina egna arbetsdagar. Resor inom Sverige ingår i tjänsten.
Personprofil
- Erfarenhet av framgångsrik försäljning och affärsutveckling inom logistik och transport
- En tydlig förståelse för den svenska marknaden och transportbranschen i dess helhet
- Talar och skriver svenska och engelska obehindrat
- Körkort B
Som person har du en stark inre drivkraft och en självständighet i ditt arbete. Du har både erfarenhet och förståelse för värdet av att skapa långsiktiga relationer och partnerskap med kunden. Du är kommunikativ, drivande och har en god struktur i ditt arbete.
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Area Sales Manager.
Övrigt
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Landskrona med stora möjligheter till distansarbete
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Jesper Wahlgren på jesper.wahlgren@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!
Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se
Kort om tjänsten
- Kontaktperson Jesper Wahlgren
- Kategori Försäljning
- Arbetsgivare PerformIQ
- Län Sverige
- Stad Skåne län
- Tidsomfattning Heltid
- Anställningsform Tillsvidareanställning
Dela och tipsa ditt nätverk
Dela och tipsa ditt nätverk om den här tjänsten, klicka på en av knapparna för att dela annonsen på valt socialt nätverk.